Ипак, српска традиција познаје и другачије облике ступања у брак. Некада је долазило до отмице дјевојке, када момак насилно одведе дјевојку. Отмица може бити права, када родитељи не пристану да њихова дјеца склопе брак или када дјевојку испроси други момак, па је момак заинтересован за њу отме било из њене дјевојачке куће или чак са свадбеног весеља. Постоји и привидна отмица када се дјевојка одводи споразумно, а у циљу избјегавања свадбених трошкова.Отмицу дјевојке прати обичај познат под називом миридба, током којег се родитељи и ужа родбина момка и дјевојке срећу први пут након немилог догађаја да би нашли рјешење за новонасталу ситуацију, која никоме од присутних није угодна. Обичај миридба се практиковао и у случајевима када дјевојка добровољно, а без знања родитеља пребјегне у момкову кућу. Више је разлога због којих се дјевојка крадомице „удавала“: јер јој родитељи нису дали да се уда у том моментиу сматрајући је премладом, јер се родитељима није свиђао момак којег је она одабрала или су јој чак договорили удају за другог момка. И ова појава је у поткозарским селима називана крађа дјевојке. У овом случају дјевојка која са собом понесе најнеопходније ствари се краде у сумрак, често уз помоћ некога од њене родбине (сестре, родице, снаје рођака, а понекад и саме мајке).Од отмице дјевојке до миридбе могло је проћи и неколико мјесеци, мада се настојало да се обичај проведе што прије да би обе породице што прије наставиле уобичајени живот, јер се до миридбе породице момка и дјевојке избјегавају. Никада се не појављују на истим дешавањима у селу, а случајни сусрети могли су завршити тучом.
Млада је у мираз најчешће доносила нешто од стоке или неку њиву или комад шуме. Робом коју је припремала од дјетињства се сматрају предмети који су будућим младенцима потребни за почетак новог живота и то су најчешће пешкири и постељина. Важно је било и добро даровати сватове, тако да су се за ову прилику поручивали пешкири за кићење. Битни сватови су морали бити окићени са два прекршњака (до пода дугачки везени пешкири који су се стављали преко рамена и на струку се везали – прекрстили), а остали сватови једним, краћим и једноставнијим пешкиром. Уколико се нису успјевали договорити о детаљима свадбе сретали су се још који пут док не успоставе договор, што се јако ријетко дешавало. Овим чином завршавана је миридба и част обе породице била је поново враћена, те су младенци могли у срећи и весељу започети нови заједнички живот.др Ирена Медар Тањга, етнолог